loading...
شغل های آینده
ehsan بازدید : 21 چهارشنبه 29 آذر 1391 نظرات (0)



همواره توزیع محصولات کشاورزی و میوه و تره‌بار در سطح بازار بدون حضور دلالان و واسطه‌گران سودجو یکی از مباحث مهمی بوده که در هر دولتی به آن پرداخته شده است. امروزه بحث توزیع عادلانه با ثبت قیمت‌های مصوب نیز در ادامه مسیر گذشته مورد بررسی، نقد و مشوق‌هایی قرار گرفته است.

در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده، اقداماتی صورت گرفته که می‌توان به وجود تعاونی‌ها، میادین میوه و تره‌بار اشاره داشت.

عرضه خرده‌فروشی در سطح بازار یکی از پارامترهایی است که همواره مورد توجه قرار گرفته است. چرا که مصرف‌کننده در زنجیره آخر تنها به وجود محصولات موردنیاز خود در مراکز خرده‌فروشی و همچنین به قیمت‌های مندرج در آنجا توجه دارد. ضرر و زیان‌هایی که پیوسته مصرف‌کننده را تهدید می‌کند، تنها از طریق مراکز خرده‌فروشی می‌توان جست. از این رو این مراکز مورد توجه فراوان به‌خصوص در دولت نهم و دهم قرار گرفته است.

ایجاد نمایشگاه‌های فصلی، گسترش در ایجاد مراکز میادین‌های میوه و تره‌بار گامی بر بی‌اثر کردن وجود دلالان در شبکه توزیع است. در حال حاضر با احداث 362 میدان تره‌بار در کل کشور، گامی در این خصوص برداشته شده است. این در حالی است که وضعیت میادین میوه و تره‌بار شاید از لحاظ کنترل قیمت‌ها در احاطه باشد، ولی هنوز مفهوم کیفی محصولات در این مراکز به‌خوبی رعایت نمی‌شود.

مراکز میوه و تره‌بار به‌عنوان مرکز ثقل توزیع محصولات کشاورزی بر زیر ذره‌بین نظارت می‌تواند بهترین شاخص برای معرفی کالاهای ایرانی با بهترین کیفیت باشد. در حال حاضر نیز وجود محصولات کشاورزی وارداتی در این میادین خود، نشان از ضعیف بودن عملکرد دارد.

این مطلب مصداق این نیست که به هیچ‌وجه نباید از محصولات کشاورزی وارداتی استفاده کرد، ولی به‌نظر می‌رسد چنین مراکزی می‌تواند محل مناسبی برای مانور دادن محصولات کشاورزی تولید داخل با بهترین کیفیت و در عین حال با عادلانه‌ترین قیمت‌های عرضه باشد.

نقش مؤثر و برجسته این مراکز در توزیع به‌موقع با قیمت‌های مناسب در ایام پرمصرف سال برای مردم مصرف‌کننده به‌شمار می‌آید که در این وهله از زمان نیاز به این چنین مراکز بیشتر از گذشته احساس می‌شود.

از این رو نقش اساسی این مراکز در برطرف کردن مایحتاج اساسی مردم مصرف‌کننده را نمی‌توان نادیده گرفت و از سوی دیگر توزیع محصولات کشاورزی تولیدی داخل به‌منظور حمایت بیشتر از بخش تولید در حوزه کشاورزی است. از این رو انتظار می‌رود که حتی‌الامکان در برخی از ایام سال که مراجعه‌کنندگان به این مراکز فزونی‌تر می‌شوند، ارائه محصولات کشاورزی تولید داخل بیش از گذشته باشد. چرا که کشاورزی در ایران نیازمند حمایت و تقویت بنیه نهیفش است و هیچ‌کس بهتر از دولت و مسئولان حامی دلسوز برای این بخش از اقتصاد کشور نیست. به‌دنبال آن مصرف‌کننده با ترغیب به این مسئله که کشورش در حد نیاز مصرف داخل و شاید هم بیشتر توان تولید را دارد، استفاده از محصولات کشاورزی داخل را بر محصول کشور دیگر ترجیح می‌دهد.

معرفی هرچه بیشتر محصولات باکیفیت داخل به معنی توجه به کشاورزی و نوعی حمایت در برابر محصولات وارداتی است. رونق بخشیدن به محصولات کشاورزی تولید داخل به معنی اهمیت دادن به مسئله تولید است. ارج دادن به زحمات کشاورزی و دامداران داخل کشور...

چرا که محصولات کشاورزی هرچند با ظاهری بدون آراستگی وارد بازارهای جهانی می‌شوند، ولی هنوز رتبه اول کیفیت را به خود اختصاص می‌دهند و این مورد مباهات و دلگرمی است. حال با توجه به شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد کشور، نیاز است که در مراکز مختلف توزیع، تولید داخل حرف اول را بزند و ارزش این کار به مراتب والاتر از صدمه زدن به تولید است./



یک متخصص هندی تبار در آمریکا و دستیاران وی در آزمایش جدیدی متوجه شده‌اند که عصاره هسته انگور سلول‌های سرطانی سر و گردن را نابود می‌سازد و در عین حال به سلول‌های سالم آسیبی وارد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به 12 هزار نفر در سال جاری میلادی در آمریکا بر اثر این سرطان جان خود را از دست خواهند داد و تعداد مبتلایان به این بیماری نیز از نیم میلیون نفر در سراسر دنیا فراتر خواهد رفت.

راجش آگاروال متخصص مرکز سرطان دانشگاه کلورادوی امریکا و استاد دانشکده علوم داروسازی «اسکاگز» در این مطالعه تایید کرد که تاثیر عصاره هسته انگور در این زمینه شگفت‌انگیز و قابل ملاحظه است.

سایت اینترنتی ارگانیک در گزارشی در این باره آورده است؛ به گفته آگاروال وقتی شرایط به گونه‌ای باشد که سلول‌های سرطانی نتوانند در آن شرایط به رشد سریع خود ادامه دهند، بدون شک نابود می‌شوند. ظاهرا عصاره هسته انگور این شرایط را برای سلول‌های سرطانی ایجاد می‌کند و رشد آنها را متوقف می‌سازد.

در واقع نکته جالب توجه این است که عصاره هسته انگور نه تنها مولکول وراثتی موجود در سلول‌های سرطانی را تخریب می‌کند بلکه مسیرهای امکان ترمیم شدن این مولکول را مسدود می‌نماید. در عین حال در آزمایشات روی موش‌ها معلوم شد که این عصاره هیچ تاثیر سمی بر روی سلول‌ها و سایر بافت‌های سالم بدن ندارد.

در این گزارش همچنین آمده است: عصاره هسته انگور از فشردن و تصفیه هسته انگور تازه تهیه می شود. عصاره هسته انگور غنی از ماده‌ای بسیار مفید موسوم به پروآنتی‌سیانین یا PCO است. پروآنتی سیانین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند جلوی تخریب‌های سلو‌لی در اثر فعالیت مولکول‌های رادیکال آزاد را بگیرد و بافت‌های پیوندی را تعمیر و تقویت کرده و به فعالیت آنزیم‌ها کمک کند. در واقع پروآنتی سیانین نوعی بیوفلاوونوئید و یک ترکیب طبیعی گیاهی است و در تقویت بافت‌های زنده نقش مهمی ایفا می‌کند.

این ترکیب فواید بسیاری دارد که شامل افزایش استحکام رگ‌ها که مانع از بروز سکته و بیماری‌های قلبی می‌شود و از عوارضی مثل کبودی، تورم ناشی از ضربه یا تصادف، واریس، ورم پاها و مشکلات عروق چشمی جلوگیری می‌کند، بالا بردن سطح ایمنی بدن،‌ بهبود قدرت بینایی چشم، بهبود گردش خون محیطی،‌ کاهش واکنش‌های آلرژیک بدن، کند کردن فرایند پیری و شاداب نگه داشتن پوست هستند. در عین حال با مصرف عصاره هسته انگور کلسترول کاهش می‌یابد و فشار خون نیز کمتر می‌شود.

جزئیات این بررسی در مجله «کارسینوژنسیز» منتشر شده است.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php

این نظر توسط رزرو هتل با 50 درصد تخفیف در تاریخ 1392/02/25 و 15:59 دقیقه ارسال شده است


رزرو هتل شیراز ، کیش ، قشم ، مشهد و تمام نقاط با 50 درصد تخفیف

لینک رزرو هتل بشه به egardesh.com

شماره تماس : 021-44151435 و 44155227-021



مشاهده اطلاعات بیشتر در www.egardesh.com

سامانه رزرواسیون مهر

راحت ، ارزان و با اطمینان خرید کنید


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شغل بهتر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 202